Tuesday, December 23, 2014

Pengalaman yang ingin di cari








Sekarang musim hujan. Dinasihatkan supaya anda menjaga kesihatan dan keselamatan.
#Cewahhhhh. Dah macam Dj gitu.

Assalamualaikum. Salam Happy uollss. Semoga anda dalam keadaan baik-baik saja. Almaklumlah sekarang musim mendung je.. Awan sedih jee tu.

Saya sekarang tengah off-leave. Budak lepasan SPM lahh katakan. Jadi, sementara menunggu result, nak lah cari pengalaman bekerja. Tak kesah lah kerja ape pun. Pengalaman tu yang penting. Belajar tinggi ke puncak mana pun, andai pengalaman tiada, orang tak pandang. Mereka akan lebih prefer ambil yang dah ada pengalaman.
Pengalaman itu ibarat emas. Bukan semua orang berpeluang mempunyai pengalaman.

Saya tengah berbelahbagi sekarang ni, sama ada nak kerja atau pun tdak. Teringin nak pegang duit hasil titik peluh sendiri. *Impian tuu

Sek lama saya ade offer. Tadi saya baru je lepas call pihak sekolah untuk tanya lebih lanjut. Mereka mengharapkan sya berkhidmat bukan bekerja. Pada saya, oke je kalau berkhidmat. Saya suke. Tapi bila parents lah, mereka kurang setuju sikit.

Another offer, di sebuah syarikat insurance. Mereka memerlukan budak sementara. Tiga bulan je tempoh kerja. Juga masih dalam pertimbangan.
 Semoga Allah membantu memberi keputusan yang terbaik demi masa depan saya.

Mohon doa dari kalian, kawan alam maya. Semoga Allah merahmati kalian semua.


pssst: jaga kesihatan ye kalain semua. :)


No comments: