Sunday, December 24, 2017

TIPU

Random speech from strangers to me

..
Kau tipu sebab kau takut
Kau tipu sebab kau terkilan
Kau tipu sebab kau tak nampak
Kau tipu sebab kau kejam
Kau tipu sebab buta
Kau tipu sebab kau sering menafikan
Kau tipu sebab kau tak kenalkan diri KAU!

..

Aku, tipu diri sendiri ke..
dengan apa yang aku rasa. Kenapa? Mengapa?
Tipu sebab konon kau tak rasa apa-apa.
Konon kau tak punya hati dan perasaan.

..

Sakit ..
kau akan rasa sakit bila kau sedar dan terlepas peluang yang ada depan mata.

..
Aku tak nak dunia aku ni ada benda yang tak adil. Dengan sapa aku berurusan, tak perlu takde yang adil. Tapi aku, cuma manusia, yang hanya pandai merancang dengan akal yang pendek. Perancangan aku yang aku rasa cukup baik dan sempurna. Tapi Dia Maha Mengetahui.
Sangat.

..
Tuhan,
diri ini milik mu. Kau Maha Mengetahui segala isi dalam dunia ini. Tiada satu pun yang terlindung dari pengetahuanMu. Aku, insan.. hambamu yang lemah, selemah lemah iman aku, aku kembali pada fitrah penciptaan, memohon bantuan dari mu. Tunjukkan aku jalan, jalan yang kau redhai. Jalan yang kau bimbingi, Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim Ya Wadud.

Aminn Ya Rabb

..
Tuhan,
Bantui aku, hambamu

No comments: