Saturday, June 29, 2013

Gundahnya dikau !!

Hyep !. Assalamualaikum !.. Wahh ape khabar semua? hopefully semua sihat2 belaka ya, ?
waktu pagi cenggini baru lh ada idea nk tulis apa, kan...

Iya, hati kita sering gundah gulana, jika ada yang tak kena !
Hati kita meronta kesakitan, kelaparan, kehausan, dan kasih sayang !
Fizikal kita mampu memberinya.. tapi mengapa hati rohani kita tak sempat nk beri?
Jenguk ?, lagi lh !
kena tanya SETIAP hari.., hati SIHAT? LAPAR,?
Ia kan jawab dengan halus dan mulus ! betapa dia memahami kita !...

Ya Allah, pemilik blog ini SANGAT memerlukan Mu setiap detik !..
Ya Allah, semua yang jenggah dan jenguk akan blog ini juga memerlukan MU !..
bimbing lah kami keArah dan jalan yang BENAR !..


Kita, manusia bisa berubah jika, TERPAKSA !..
Tidak akan berada ditempat yang sama jika pelura yang sama asyik menembak pada kita!..
Tapi mohon lah, berbah ke arah yang bear dan patut !

Allah Maha Mendengar, Melihat !
Jadi, jangan sesekali mencabar Dia !.. balasan ia menanti !

Saya amat rindu moment" yang mendekat kan diri pada-Nya !...
Mudah-mudahan perubahan yang saya sedang hadapi di berkatiNya!...


Sang hati,
Maafkan aku kerna tak bisa menjaga mu !,
Maafkan aku kerna membiarkan mu,
Maafkan aku kerna menghancurkan mu !,
dan Maafkan aku kerna mengotori mu..

Dikau manusia,
Tak mengapa !
Aku di sini sihat" aja..
Alhamdulillah dikau masih ingin berbicara dengan ku sekian lamanya..,
Alhamdulillah, dikau sudah sedar,
Alhamdulillah dikau ingin memujuk ku..
dan Alhamdulillah dikau TIDAK terlambat !

#jaga sang hati mu wahai sekalian umat !!!
*selamat malam wahai semua *...


=kekuatan ingin dibina=

No comments: