Monday, July 23, 2012

ramadhan kareem..

assalamualaikum. and hey guys!.
subhanaallah, dah 3 hari `kita-kita` ini berpuasa. Alhamdulillah. segala nikmat dan rezeki patut sungguh kita bersyukur. dan bersyukur juga kerna masih dapat berpuasa ditahun ini. Dan anggaplah ia sebagai puasa yang terakhir . tahun depan tidak tahu lagi, masih dapat ataupun tidak.?
erm..
oke.
firstday puasa, sambut di JB. waaA~~!! sungguh seronok hati ini. Dapat sambut dengan my aunty, cousin, dan the hole family. teruja sangat sebab dah lama tak balik kg. , kalau dapat balik pun `setahun hanya sekali` ( lagu raya) .. time raya ja lah~!!
tapi tahun ini, Allah mengIZINkan sambut first puasa dekat JB!, Alhamdulillah.

Rezeki time puasa cukup luas. Dan jangan sesekali kita alpa dengan rezeki yang ada. Senantiasalah bersyukur dan ucapkan tahmid apabila mendapat suatu kebaikan. Tidak rugi kita bersyukur pada yang Maha Esa, malah Dia akan menambahkan lagi rezeki kepada orang yang `Tahu Bersyukur`.

Dan jangan lupa apabila rezeki kita ada, sedekahlah ia kepada golongan yang amat memerlukan. "Rugi lah macam tuuuh.." !!..
EH!~
tidak rugi.. malah ia AMAT menguntung kita. Bukan didunia tapi diakhirat! Dan menjadi bekalan kita diSana nanti..
okelah cukup saja disini..
mudah-mudahan entry kali ada sedikit ilmu yang boleh diperolehi., InsyaAllah.!

kepada umat islam seluruhnya, `SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN KAREEM..`
semoga dibulan yang mulia ini sama-sama kita berlumba-lumba membuat kebaikan dan menghindarkan kejahatan., insya allah..


Al-baqarah:148


oleh itu berlumba-lumbalah kamu mengerjakan kebaikan...



wassalam~..

No comments: