Wednesday, March 08, 2017

Dan berpesan-pesan lah kamu kepada KEBAIKAN

Hati tersentuh dengan teguran.
Dah lama hati sendiri tidak tertunduk pada kenyataan.

Sekian lama aku mencari jawapan,
baru ketika ini, Dia membalas pertanyaan dengan sebuah pertemuan.

Dari biasa-biasa hingga satu puncak,
Kita bicara yang luar biasa.

Aku berkongsi apa aku rasa dalam hidup kini,
sedang apa yang telah aku lalui,
itu semua suatu pembelajaran,

Usah kau rosakkan hati dan jiwa,
mereka sakit sebab salah kau sendiri.

Luaran elok tapi dalaman
siapa yang tahu, kalau bukan tuhan?

Jauhkan aku dari berputus asa
mengajak sekalian umat manusia melakukan kebaikan

Dekatkan aku dengan kesungguhan yang membuah kan hasil
dalam kesungguhan ada kesabaran.

Aku tak punya siapa selain tuhan
untuk aku bicarakan keluhan

Berapa lama lagi hidup kita,
si pakar tak tentu ada jawapannya

Kau harus tahu,
ucapan mu satu pertaruhan
Ujian datang bukan suatu halangan
tapi satu semangat yang ada kesudahan.

Takut melakukan kebaikan atau takut pada baik?
Takut dibenci orang atau takut pada benci?

Buat aja baik. Usah risau pada kebencian.
Negative datang, sambut dia dengan positivenya akal mu.

oh, soal kn pada dirimu :
takut nak buat baik?
'aah'
kenapa? takut dibenci...
'aah'
kenapa perlu takut dibenci?
' ........ '

biarkan benci orang itu pada kita ...
selagi kau punya tuhan yang kasih dan sayang pada hambaNya

No comments: